Bu bir Woody Allen Fantazisidir

barselona

Vicky Cristina Barcelona’yı geçtiğimiz hafta izledim. Ondan önce Filmekimi’nde izleme çabam olmuştu ama tabii biletler öncesinde tükendiği için gidip seans öncesi Emek Sineması’nın önündeki son umut kuyruğundan da boynu bükük dönmek istemediğim için izleyememiştim. 

Akdeniz, birbirinden güzel kadınlar, çekici akdeniz erkeği ve en önemlisi gittiğimde aşık olduğum şehir – Barselona… Filmin orasında burasında gördüğümüz Barselona manzaraları ve Gaudi eserleri zaman zaman o güzel tatilimi tekrar anımsattı. Woody Allen bütün bu unsurları çok güzel bir şekilde harmanlamış. Klasik takıntılı Amerikalılar ile özgür ruhlu Akdeniz insanları arasındaki farkları çok net bir biçimde ortaya koymuş. 

Derinlemesine analiz yapma niyetim yok tabii ama Woody Allen filmlerinde hissettiğim bir konuyu paylaşmak istiyorum. İllaki aldatma ve şehvet var tabii. Ama öyle ki izleyici olarak kötü karakterin yanında buluyorum kendimi:) Maç Sayısı’nda da öyleydi. Aman katil olduğu anlaşılmasın diye stresle izlemiştim ve eminim ki diğer izleyiciler de öyleydi. Bu sefer de Vicky (Rebecca Hall) yeni evlendiği kocasının aldatacağını bile bile Juan Antonio’nun (Javier Bardem) evine gitmesini istemeyen var mıydı aramızda? Sanmıyorum:)

Bir Cevap Yazın

