Nefes filmini zaten izlemeyecektim

nefes

Haftasonu Cinemania programında filmin kamera arkası görüntülerini ve fragmanını izleme imkanım olmuştu. Hürriyet gazetesinin websitesinde Nil Karaibrahimgil‘in yazısını okuduğumda ne kadar isabetli bir karar verdiğimi anladım. Yıllardır ülkemizin temel sorununu bütün gerçekliğiyle beyaz perdeye aktarmışlar. Bu kadar gerçek bir filmi izlemeye sanırım yüreğim dayanmaz. Hepimizin yakınında örneklerini gördüğü ya da bizzat yaşadığı acıların dinmeyeceğini bilmek insanın içini daha da fazla burkuyor. Levent Semerci çok iyi bir iş başarmış. İzleyip yorumlarını paylaşmak isteyene kapım açık ancak ben izleyemeyeceğim.

Nil’in yazısından birkaç cümle paylaşmak istiyorum: “Bir anne, yavrusu uyanmasın diye saatlerce aynı pozisyonda durabilir. Anne budur. Bir kadın anne oldu mu, çocuğunun kokusu onun nefesi olur artık. Hiçbir anne, hiçbir dilde, uyanmasın diye kıpırdamadığı yavrusu savaşa gitsin istemez. Yüreğinin ayakları geri geri gider bu işe. Aksi mümkün değildir. Yoksa, kapı zillerinden, telefon zillerinden kaçar olur. Şarkısı yanar, kül olur. Nefes filmi, içime ana acısı üfledi.”

Bu da böyle bir yazı işte…

Nefes filmini zaten izlemeyecektim” üzerine 7 yorum

  1. Herkese Merhaba,

    Öncelikle yorum yapan arkadaşlara yorumlarından ötürü teşekkür ederim. Arkadaşlar ben bir gaziyim ve bu filmde geçen olayların kat kat fazlalarını birebir yaşadım ve çok sayıda arkadaşımı da o dağlarda kaybettim. Sadece söylemek istediğim şey şu; bir anne tabiiki evladının ölüm haberini almak istemez. Peki hiç düşündünüz mü benim gibi gazi olanların askerlikten sonra neler yaşadığını ? Hiç bir yerde hiç bir yazarın bizler için bir kelime bile yazdığını okudunuz mu hiç ? Kimse bize nasılsınız dahi demedi. Siz hiç 20 yaşına kadar hiçbir fiziksel sorun yaşamadan gelip belki futbol, belki basketbol belki de arasıra jogging ya da kaya tırmanışı yaparken böyle bir cehennemden çıktıktan sonra bir insanın neler yaşadığını gerçekten hiç düşündünüz mü ? Hiç fiziksel özelliğiniz yüzünden sevgiliniz sizi terketti mi ?Sizlerin hiç anne-babasına siz operasyonda kayıp kabul edilip daha sonra da ölüm haberiniz verildi mi? Bu haberi alan anne – babanız kalp krizi sonucu 1 er ay arayla öldü mü? Ben bütün bunları ne yazık ki yaşadım. Ama tekrar dünyaya gelsem tekrar asker olur ve bu vatanın bölünmezliği için değil kolumu ve bacağımı hayatımı dahi verirdim. Çünkü ben bir Türk’üm ve her Türk asker doğar. Bunu anlamak ve yaşamak gerekir. Hani bir laf v ardır “ölen ölür kalan sağlar bizimdir”. VATAN SAĞOLSUN …. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE …..

  2. Görüntüler cok iyiydi ve cok saydam bir bakış açısıyla ele alınmıştı.Askerde yakını olanlar izlemesin diye bir öneride bulunabilirim.Etkileyiciydi,bekledigimden daha basarılıydı.

  3. Mişelam zamanlama olarak daha izlenesi oldu sanırım senin için de. Birkaç ay öncesinde olsaydı ne fena olurdu 😦 Hala o durumda olan ve endişeyle o günlerin gelmesini bekleyenler var :/

  4. Merhaba Nejat, açık paylaşımın için teşekkürler. Aslında beni bu yazıyı yazmaya iten senin de bahsettiğin ve bizzat yaşadığın olaylar. Hiçbirimiz bunların yaşanmasını istemezken kimimizin başına geliyor, kimimiz çok yakınının başına geldiği için bu acıları tadıyor, kimimiz ise televizyonlarda izledikçe kahroluyor. Bu yaşananlar bu ülkede yaşayan herkesin ortak sorunu ve malesef dediğin gibi kimse hak ettiği değeri göremiyor. Allah yardımcın olsun. Gerçekten insan olan kimse savaş yanlısı olamaz.

  5. sizinle aynı hissiyatta bir gazi arkadaşım var, zor bir durum, her ne kadar silahlı mücadelede ve askerimizin yaptığı sosyal sorumluluk çalışmaları başarılı olsa da siyasetçilerimizin akıl almaz uygulamalarına anlam vermek çok güç. Ben daha askerliğimi yapmadım, inşallah yaparım.

Bir Cevap Yazın

